Lista atribuțiilor și activităților compartimentului este lungă…și te invităm să o consulți în detaliu în documentul Regulament de Organizare și Funcționare al DAS, care se găsește integral în secțiunea Despre->Regulament de Organizare și funcționare a paginii noastre web. În continuare spicuim doar câteva din atribuțiile și activitățile compartimentului nostru.
Compartimentul Economico-Financiar.
Direcția de Asistență Socială Sighișoara are organizat sistemul de contabilitate propriuîn conformitate cu Legea nr. 82/1991, Legea contabilităţii. Compartimentul asigură înregistrarea cronologică şi sistematică a tuturor documentelor justificative, informarea ordonatorului de credite cu privire la execuţia bugetului de venituri şi cheltuieli, a patrimoniului aflat în administrare şi întocmeşte contul trimestrial si anual de execuţie a bugetului.
Tot aici se realizează înregistrarea operaţiunilor patrimoniale în contabilitate se face cronologic, prin respectarea succesiunii documentelor justificative, după data de întocmire sau de intrare în unitate şi sistematic, în conturi sintetice şi analitice.
Principalele activități specifice ale Compartimentului Economico-Financiar sunt: întocmirea proiectelor de buget, urmărirea permanentă a execuției bugetului local, stabilirea măsurilor necesare și a soluțiilor legale pentru buna administrare, întrebuințare și executare a bugetului, în acest sens depunând spre aprobare ordonatorului principal de credite rectificări de buget, după caz. Noi suntem cei care completăm și depunem bugetul individual al instituției în sistemul național de raportare ForExeBug, angajajăm, lichidăm şi ordonanțăm cheltuieli pe parcursul exerciţiului bugetar, în limita creditelor bugetare aprobate.
Înregistrăm angajamentele legale și angajamentele bugetare și recepțiile cheltuielilor bugetare în sistemul de control al angajamentelor în sistemul național de raportare ForExeBug, verificăm periodic încasarea veniturilor și încadrarea cheltuielilor în creditele aprobate prin bugetul local și informăm conducerea instituției despre cele constatate.
Conducem evidența contabilă privind încasarea veniturilor și efectuarea cheltuielilor prevăzute în bugetul de venituri și cheltuieli aprobate din bugetul local, defalcate pe capitole, subcapitole, articole, aliniate, urmărim încadrarea cheltuielilor în limita prevederilor din bugetul local pentru cheltuielile proprii, întocmim comunicările de deschidere de credite către trezorerie pentru toate conturile de cheltuieli și notele justificative și de fundamentare ale sumelor utilizate pentru diverse cheltuieli.
Compartimentul organizează şi conduce întreaga evidenţă contabilă, în conformitate cu prevederile legale în vigoare pe următoarele acțiuni:
- contabilitatea mijloacelor fixe și evidența operativă la locurile de folosire, astfel încât să rãspundã cerințelor privind asigurarea controlului gestiunii mijloacelor fixe;
- contabilitatea materialelor și a obiectelor de inventar;
- contabilitatea mijloacelor bănești;
- contabilitatea deconturilor;
- contabilitatea cheltuielilor conform clasificației bugetare.
Organizăm evidența operativă și contabilă a operațiilor financiar-contabile, asigurând oglindirea exactă a valorilor, a mișcărilor patrimoniale și a cheltuielilor, în conformitate cu prevederile legale în vigoare. Organizăm și a conducem registrele de contabilitate obligatorii, respectiv: Registrul-jurnal, Registrul-inventar și Cartea mare, în conformitate cu prevederile legale, pe baza documentelor justificative întocmite de compartimentele de specialitate dispunem întocmirea documentelor de plată către organele bancare, către agenți economici sau alte instituții publice.