În baza prevederilor art. 85 din Legea nr. 196/2016 privind venitul minim de incluziune, cu modificările și completările ulterioare, se pot acorda ajutoare de urgenţă din bugetul Municipiului Sighișoara, în limita fondurilor alocate cu această destinație, pentru sprijinirea familiei/persoanei singure, cu domiciliul sau reședința în municipiul Sighișoara, în scopul prevenirii sau reducerii riscului de sărăcie şi excluziune socială și depăşirii unor situaţii de dificultate temporară. Consultă aici situațiile în care se pot acorda aceste ajutoare. Te rugăm să ai în vedere că aceste ajutoare se pot acorda cu anumite condiții, a căror îndeplinire se constată printr-o metodologie de evaluare, pe care o poți consulta aici.
Lista documentelor necesare pentru evaluarea posibilității acordării ajutorului de urgență:
- Cerere scrisă – din partea potențialului beneficiar sau a reprezentantului/ susținătorului legal al acestuia;
- Pentru situația ajutoruluide urgență în caz de deces – declarație pe proprie răspundere prin care solicitantul declară dacă persoana decedată a beneficiar sau nu de șomaj, pensie, ajutor de la vecinătate sau din orice alte surse;
- Acte de identitate și acte de stare civilă pentru toți membrii familiei;
- Dovezi ale veniturilor realizate – pentru toți membrii familiei;
- Certificate fiscale privind bunurile mobile și imobile deținute în proprietate – eliberate de Primăria Sighișoara – Serviciul Impozite, Taxe și Executare Creanțe;
Informații utile privind posibilitatea acordării de ajutoare de urgență din bugetul Mun. Sighișoara:
Documente necesare pentru evaluarea posibilității acordării ajutorului de urgență: