Lista atribuțiilor activităților compartimentului este lungă…și te invităm să o consulți în detaliu în documentul Regulament de Organizare și Funcționare al DAS, care se găsește integral în secțiunea Despre->Regulament de Organizare și funcționare a paginii noastre web. În continuare spicuim doar câteva din atribuțiile și activitățile compartimentului nostru.
Compartimentul Informatică, Monitorizare, Analiză Statistică, Indicatori Asistență Socială și Incluziune Socială, asigură funcţionarea sistemului informatic al direcţiei, atât ca structură hard cât şi ca programe informatice. Identifică necesitatea, execută lucrări de analiză, proiectare programe, implementare, implementează şi asigură buna funcţionare a aplicaţiilor existente în sistemul de calcul, achiziţionate sau realizate prin mijloace proprii, colaborează cu compartimentul de resort din cadrul Municipiului Sighişoara, precum şi cu firmele specializate în hardware şi software.
Menţine legătura şi colaborează cu dezvoltatorii de programe (software) externi, de la care s-au achiziţionat programe (software) utilizate în cadrul instituţiei, în vederea întreţinerii funcţionalităţii acestor programe, precum şi a efectuării modificărilor necesare, ori de câte ori se impune, prezintă propuneri privind sistemul informatic și asigură asistență de specialitate pentru achiziționarea echipamentelor hardware și software necesare implementării acestuia.
Compartimentul acordă asistenţă tehnică de specialitate în ceea ce priveşte utilizarea sistemului informatic al instituţiei; asistenţa tehnică se va acorda cu privire la modul de utilizare a resurselor informatice, la solicitarea utilizatorilor sau de fiecare dată când se va constata necesitatea acordării asistenţei tehnice; asistenţa tehnică se acordă cu privire la orice aspecte de natură informatică, ce pot interveni în utilizarea sau funcţionarea sistemului informatic al direcţiei şi vizează eliminarea promptă a oricăror probleme de natură informatică şi a efectelor datorate acestora, astfel încât să se poată relua utilizarea corectă şi la parametrii de performanţă corespunzători a resurselor oferite de sistemul informatic al instituţiei;
Concepe programe şi aplicaţii pentru compartimentele de specialitate din cadrul Direcţiei de Asistenţă Socială Sighişoara, analizează permanent şi studiază sistemul informaţional existent pentru a putea propune soluţii de informatizare adecvate fiecărui utilizator, participă la realizarea/editarea de documente complexe sau cu conţinut special (prezentări, grafice, imagini, desene, rapoarte etc.), la solicitarea compartimentelor de specialitate din instituţie.
Acest compartiment urmăreşte şi răspunde de funcţionarea corectă şi continuă, precum şi de menţinerea la zi a nivelului tehnologic al echipamentelor de tehnică de calcul din cadrul sistemului informatic al instituţiei şi, în acest sens, face propuneri cu privire la înlocuirea/upgrade-ul echipamentelor necorespunzătoare, urmăreşte şi răspunde de funcţionarea corectă şi continuă, precum şi de menţinerea la zi a programelor (software) utilizate în cadrul sistemului informatic al instituţiei, urmăreşte şi răspunde de funcţionarea corectă, continuă şi la parametrii necesari, a conexiunilor de acces la internet utilizate de către instituţie.
Administrează sistemul informatic al instituţiei, stabileşte şi implementează niveluri de acces şi securitate pentru utilizatori, urmăreşte şi răspunde de asigurarea securităţii, integrităţii şi păstrarea confidenţialităţii în cadrul sistemului informatic, pentru resursele oferite de sistemul informatic al instituţiei (documentele în format electronic, bazele de date, conturile de utilizatori etc.); asigură, de asemenea, gestionarea, arhivarea şi restaurarea resurselor oferite de sistemul informatic al instituţiei;
Păstrează legătura cu prestatorii de servicii şi cu furnizorii de tehnică de calcul, în vederea asigurării remedierii oricăror probleme survenite în funcţionarea sistemului informatic, efectuează şi răspunde de monitorizarea continuă a sistemului informatic al direcţiei, în vederea detectării şi eliminării eventualelor ameninţări de natură informatică, precum şi a cauzelor şi efectelor acestora;
Tot în acest compartiment se urmăreşte şi fac propuneri în vederea asigurării respectării prevederilor legale specifice domeniului informatic, în cadrul sistemului informatic al direcţiei, se întocmesc menţin la zi documentaţiile specifice, inventarul echipamentelor de tehnică de calcul, documentaţii de utilizare şi de întreţinere, instrucţiuni specifice etc.;
Personalul compartimentului instruiește personalul asupra modului de întreținere al echipamentelor de calcul și controlează modul în care aceste instrucțiuni sunt respectate, colectează, prelucrează şi administrează datele şi informaţiile privind beneficiarii, furnizorii publici şi privaţi şi serviciile administrate de aceştia şi le comunică serviciilor publice de asistenţă socială de la nivelul judeţului, precum şi Ministerului Muncii şi Justiţiei Sociale, la solicitarea acestuia;
Compartimentul asigură centralizarea şi sintetizarea datelor şi informaţiilor relevante privind persoanele din municipiu cărora li se acordă beneficii de asistenţă socială, monitorizează şi evaluează serviciile sociale aflate în administrarea direcţiei, monitorizează şi evaluează serviciile sociale furnizate la nivelul municipiului Sighișoara.
Aici se asigură centralizarea şi sintetizarea datelor şi informaţiilor relevante privind copiii aflaţi în dificultate din municipiu, persoanele vârstnice, copiii şi persoanele adulte cu handicap, victimele violenţei în familie şi orice alte persoane aflate în nevoie, precum şi familiile acestora, în vederea punerii în aplicare a politicilor sociale în domeniul incluziunii sociale;
Compartimentul colectează informaţiile necesare fundamentării strategiei locale de dezvoltare a serviciilor sociale, participă la elaborarea strategiei locale de dezvoltare a serviciilor sociale şi a planurilor anuale de acţiune privind serviciile sociale administrate şi finanţate din bugetul Municipiului Sighișoara, participă la elaborarea unor strategii de îmbunătăţire şi diversificare a serviciilor oferite în domeniul asistenţei sociale, precum şi la elaborarea de proiecte din domeniul protecţiei copilului, a persoanelor cu handicap, a persoanelor vârstnice sau a altor categorii de persoane aflate în situaţie de risc, organizează şi verifică activităţile de monitorizare a respectării drepturilor copilului şi persoanelor adulte, centralizarea şi sintetizarea informaţiilor privind acest aspect la nivel local.
Compartimentul colaborează cu celelalte compartimente ale direcţiei în vederea furnizării datelor şi informaţiilor necesare întocmirii rapoartelor statistice, situaţiilor, informărilor și analizelor specifice, colectează şi centralizează datele statistice privind activitatea desfăşurată în cadrul serviciilor sociale şi de specialitate aflate în subordinea direcţiei, sub formă de rapoarte statistice, situaţii, informări, analize;
Îndeplineşte orice alte măsuri şi acţiuni de asistenţă socială stabilite de legislaţia în vigoare, hotărâri ale consiliului local, dispoziţii ale primarului sau ale directorului executiv al Direcţiei de Asistenţă Socială Sighişoara.