Lista atribuțiilor și activităților compartimentului este lungă…și te invităm să o consulți în detaliu în documentul Regulament de Organizare și Funcționare al DAS, care se găsește integral în secțiunea Despre->Regulament de Organizare și funcționare a paginii noastre web. În continuare spicuim doar câteva din atribuțiile și activitățile compartimentului nostru.
Colegii din compartimentul Juridic şi Contencios, asigurăm reprezentarea intereselor Direcţiei de Asistenţă Socială Sighişoara în instanță, instrumentarea cauzelor în care Direcţia de Asistenţă Socială Sighişoara este parte, întocmim dosarele pentru instanţă.
Compartimentul nostru asigură permanenta actualizăre a bazei de documentare juridică şi legislativă aplicabilă activităţilor desfăşurate în cadrul direcţiei şi aducerea la cunoştinţa angajaţilor, realizează activitățile de prevenție, colaborarea și acordarea de consultanţă juridică tuturor compartimentelor din cadrul Direcţiei de Asistenţă Socială Sighişoara, precum şi persoanelor fizice beneficiare ale serviciilor acordate de direcţie.
Tot aici se realizează întocmirea și/sau avizarea de legalitate a contractelor administrative încheiate de Direcţia de Asistenţă Socială Sighişoara cu terţe persoane fizice sau juridice, avizarea documentaţiilor de atribuire şi susţinerea procedurilor de achiziţie publică, pentru produse, servicii şi lucrări, în interesul instituţiei, soluţionarea sesizărilor/petiţiilor/cererilor repartizate prin corespondenţă, verificarea și avizarea sub aspectul legalității, a referatelor, dispozițiilor, proiectelor de hotărâri și alte documente cu caracter complex, întocmite de structurile din cadrul direcției.
Realizăm evidenţa la zi a tuturor dispoziţiilor directorului executiv al Direcţiei de Asistenţă Socială Sighișoara, ale Primarului municipiului Sighişoara, precum şi a hotărârilor Consiliului Local Sighişoara, cu a căror ducere la îndeplinire este încredinţată direcţia. Participăm la reprezentarea notarială a persoanelor vârstnice în vederea încheierii de acte translative de proprietate, în baza Legii nr. 17/2000.
Întocmim procesele-verbale de afișare a actelor de procedură cuprinzând citații, hotărâri judecătorești etc. și comunicarea unui exemplar instanței emitente. Îndeplinim atribuțiile delegate, ca persoană responsabilă cu privire la aplicarea Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informațiile de interes public.