Lista atribuțiilor activităților compartimentului este lungă…și te invităm să o consulți în detaliu în documentul Regulament de Organizare și Funcționare al DAS, care se găsește integral în secțiunea Despre->Regulament de Organizare și funcționare a paginii noastre web. În continuare spicuim doar câteva din atribuțiile și activitățile compartimentului nostru.
Compartiment Evidenţă şi Plată Beneficii de Asistenţă Socială este cel care identifică persoanele şi familiile expuse riscului de sărăcie şi excluziune socială din municipiul Sighişoara, stabileşte şi aplică măsuri de prevenire şi combatere a sărăciei şi excluziunii sociale, verifică îndeplinirea condițiilor legale de acordare a beneficiilor de asistență socială, conform procedurilor prevăzute de lege sau, după caz, stabilite prin hotărâre a consiliului local, și pregătește documentația necesară în vederea stabilirii dreptului la măsurile de asistență socială.
Compartimentul monitorizează permanent îndeplinirea condițiilor legale de menținere a măsurilor de asistență socială, asigură consilierea persoanelor şi familiilor în vederea obținerii beneficiilor de asistență socială, în conformitate cu prevederile legale în vigoare, primeşte, verifică şi înregistrează cererile, însoţite de acte doveditoare, depuse în vederea acordării ajutorului social.
Colegii din acest compartiment efectuează anchete sociale la domiciliul solicitanţilor în vederea verificării condiţiilor legale de acordare a ajutorului social, pregăteşc documentaţia necesară şi întocmesc referatele și proiectele de dispoziţii privind acordarea/respingerea dreptului la ajutor social care vor fi prezentate primarului pentru aprobare.
Colegii noștri efectuează periodic anchete sociale la domiciliul beneficiarilor de ajutor social şi urmăresc îndeplinirea de către aceştia a condiţiilor legale de acordare a ajutorului, întocmesc lista lunară cu persoanele singure/persoanele din familiile beneficiare de ajutor social obligate să presteze lucrări sau acţiuni de interes local şi urmăresc îndeplinirea acestor obligaţii;
Prin noi se comunică beneficiarilor de ajutor social dispoziţiile primarului privind orice modifcare are loc în privința acestui beneficiu, se eliberează adeverinţe referitoare la ajutorul social, asigură preluarea şi verificarea dosarelor depuse în vederea obţinerii ajutorului de urgență acordat în baza Legii nr. 416/2001, a criteriilor şi a metodologiei de acordare a ajutoarelor de urgenţă, stabilite prin hotărâre a consiliului local.