Lista atribuțiilor activităților compartimentului este lungă…și te invităm să o consulți în detaliu în documentul Regulament de Organizare și Funcționare al DAS, care se găsește integral în secțiunea Despre->Regulament de Organizare și funcționare a paginii noastre web. În continuare spicuim doar câteva din atribuțiile și activitățile compartimentului nostru.
Compartimentul Servicii de asistență comunitară își desfășoară activitatea în conformitate cu Regulamentul de Organizare și Funcționare propriu, aprobat prin Hotărârea Consiliului Local Sighișoara nr. 139/30.06.2022.
Scopul serviciului social este de a sprijini și asista persoanele vulnerabile din comunitate (copii, familii, persoane vârstnice, persoane cu dizabilități, persoane fără adăpost, persoane aflate în sărăcie, victime ale violenței în familie, precum și alte persoane, grupuri sau categorii vulnerabile), informarea și consilierea beneficiarilor privind drepturile sociale și serviciile sociale disponibile, în vederea depășirii situațiilor de dificultate, prevenirii și combaterii riscului de excluziune socială, creșterii calității vieții și promovării incluziunii sociale.
Beneficiarii serviciilor sociale acordate prin Compartimentul „Servicii de asistență comunitară” sunt:
- persoane și familii fără venituri sau cu venituri reduse;
- persoane care trăiesc în comunități marginalizate;
- persoane fără adăpost;
- persoane cu afecțiuni medicale care au nevoie de sprijin în accesarea serviciilor socio-medicale;
- tineri care părăsesc sistemul de protecție a copilului;
- victime ale abuzului domestic;
- persoane vârstnice singure sau dependente;
- persoane eliberate din penitenciar;
- copii și adulți care se află în alte situații de risc.
Personalul de specialitate angajat în cadrul Compartimentului „Servicii de asistență comunitară” este format din:
a) asistent social;
b) asistent medical comunitar;
c) mediator sanitar;
d) psiholog.