ACESTĂ SECȚIUNE ESTE ÎN CONSTRUCȚIE !
În acestă secțiune a paginii web, enumerăm situațiile în care Direcția de Asistență Socială poate acorda sprijin, descriind contextele respective, termenele și condițiile aplicabile, documentele necesare și alte informații relevante.
Ajutoare pentru încălzire
Consumatorii vulnerabili de energie din municipiul Sighișoara care utilizează pentru încălzirea locuinței gaze naturale, energie electrică sau combustibili solizi și/sau petrolieri, beneficiază în perioada sezonului rece noiembrie 2024 – martie 2025 de AJUTOR PENTRU ÎNCĂLZIREA LOCUINȚEI conform Legii nr. 226/2021 privind stabilirea măsurilor de protecție socială pentru consumatorul vulnerabil de energie, cu modificările și completările ulterioare.
Întreaga procedură și documentele necesare se regăsesc în această secțiune. Citește conținutul fișierului Anunt ajutoare incalzire si supliment energie 2024-2025 pentru detalii complete (condiții de acordare, documente necesare, program de lucru pentru ridicare/ depunere documente etc).
Lista documentelor necesare pentru evaluarea posibilității acordării ajutorului pentru încălzirea locuinței și a suplimentului pentru energie:
- cerere-declarație pe propria răspundere pentru acordarea unor drepturi de asistență socială – formular tip- pus la dispoziție de Direcția de Asistență Socială Sighișoara la sediul său, dar care poate fi descărcat și de aici (se regăsește și mai jos, la lista de formulare disponibile pentru descărcare);
- acte doveditoare, în original şi copie, privind componenţa familiei (acte de identitate, certificate de naştere ale copiilor, certificat de căsătorie, hotărâre judecătorească/acord de mediere/convenție notarială privind exercitarea autorității părintești și stabilirea locuinței copilului la unul dintre părinți, sau, după caz, hotărâre judecătorească sau hotărârea comisiei pentru protecţia copilului privind instituirea tutelei/curatelei, respectiv măsura plasamentului);
- dovezi de venituri nete din luna anterioară depunerii cererii, pentru toţi membrii familiei (adeverințe de salariu cu venitul net, inclusiv valoarea bonurilor de masă; cupoane pensie – se vor prezenta cupoanele aferente lunii august 2024; cupoane indemnizații șomaj; cupoane indemnizaţii/stimulent pentru creşterea copilului; cupoane indemnizaţii lunare pentru persoanele cu handicap; alocaţii pentru minorii dați în plasament familial sau încredinţați spre creştere şi educare; acte doveditoare ale veniturilor provenite din închirieri, dobânzi, dividende, părţi sociale, renta/subvenţie agricolă, etc.; declaraţie privind alte venituri realizate);
- copie după documentul care atestă calitatea în care titularul ajutorului deține locuința (actul de proprietate sau închieriere, actul din care rezultă că exercită un drept de folosință asupra locuinței, în condițiile legii, împuternicire legală etc.);
- copia certificatului de înmatriculare al autoturismului sau motocicletei (dacă este cazul);
- acte doveditoare privind locuința sau bunurile deținute de membrii familiei în alte unități administrativ-teritoriale;
- ultima factură de furnizare a gazelor naturale și/sau energie electrică (se vor prezenta ambele facturi în cazul în care se solicită și acordarea stimulentului pentru energie iar familia/persoana singură utilizează ambele surse de furnizare a energiei).
Forumulare:
Solicitanții pot depune documentele necesare în perioada în perioada 1 octombrie 2024 – 30 octombrie 2024, de luni până joi între orele 8,30 – 13,00, vineri între orele 8,30 – 12,00.
Ajutoare de urgență din bugetul Municipiului Sighișoara
În baza prevederilor art. 85 din Legea nr. 196/2016 privind venitul minim de incluziune, cu modificările și completările ulterioare, se pot acorda ajutoare de urgenţă din bugetul Municipiului Sighișoara, în limita fondurilor alocate cu această destinație, pentru sprijinirea familiei/persoanei singure, cu domiciliul sau reședința în municipiul Sighișoara, în scopul prevenirii sau reducerii riscului de sărăcie şi excluziune socială și depăşirii unor situaţii de dificultate temporară. Consultă aici situațiile în care se pot acorda aceste ajutoare. Te rugăm să ai în vedere că aceste ajutoare se pot acorda cu anumite condiții, a căror îndeplinire se constată printr-o metodologie de evaluare, pe care o poți consulta aici.
Lista documentelor necesare pentru evaluarea posibilității acordării ajutorului de urgență:
- Cerere scrisă – din partea potențialului beneficiar sau a reprezentantului/ susținătorului legal al acestuia;
- Pentru situația ajutoruluide urgență în caz de deces – declarație pe proprie răspundere prin care solicitantul declară dacă persoana decedată a beneficiar sau nu de șomaj, pensie, ajutor de la vecinătate sau din orice alte surse;
- Acte de identitate și acte de stare civilă pentru toți membrii familiei;
- Dovezi ale veniturilor realizate – pentru toți membrii familiei;
- Certificate fiscale privind bunurile mobile și imobile deținute în proprietate – eliberate de Primăria Sighișoara – Serviciul Impozite, Taxe și Executare Creanțe;
Formulare:
Documente necesare pentru evaluarea posibilității acordării ajutorului de urgență:
Solicitanții pot depune documentele necesare de luni până joi între orele 8,30 – 13,00, vineri între orele 8,30 – 12,00.